Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.

Badania pokazują zmianę trendu

Jabłku pomaga moda na polskie
Wiosna przyniosła pierwsze wzrosty
Jedno jabłko dziennie dla każdego
Fundusz Promocji Owoców i Warzyw
Komunikat opracowany w ramach realizacji przez TRSK zadania „Jedno jabłko dziennie”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Wyniki prezentowane na podstawie „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” realizowanych przez Kantar Polska we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI), reprezentatywna próba 1010+ Polaków w wieku 15 lat i więcej.
- Badanie w dniach 9-14 maja 2025 r., w którym Kantar pyta respondentów m.in. o częstotliwość spożywania 21 gatunków w tygodniu poprzedzającym badanie.
- Badanie w dniach 14-19 marzec 2025 r. Pytanie: Czy zamierza Pan(i) w nadchodzącym sezonie kupować częściej niż dotychczas, poszczególne gatunki polskich owoców i warzyw?
- Badanie w dniach 12-22 stycznia 2025 r., także w ramach monitoringu konsumpcji.
Kontakt: