Konsumpcja jabłek spada od lat. W styczniu nastąpiło zahamowanie spadku ilości konsumentów „rok do roku”. Pojedynczy sondaż nie zmienia trendu, ale pokazuje 9,7 mln konsumentów regularnie spożywających jabłka. Ta grupa zwiększyła się „styczeń do stycznia” o 1,3 mln, do poziomu 30% populacji.
Ostatnie badanie zrealizowano w dniach 12-22 stycznia 2025 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych zadania „Jedno jabłko dziennie”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: