Połowa Polaków zna przysłowie „Jedno jabłko dziennie, trzyma lekarza z daleka ode mnie”. Jak taki bon mot pomaga kształtować nawyki żywieniowe? Dlaczego niska częstotliwości spożycia jest barierą rozwoju rynku? Oto podsumowanie doświadczeń.

Jak działa „Jedno jabłko dziennie...”?
Więcej o profilaktyce cukrzycy i promocji akcji „Jedno jabłko dziennie” na Wydziale Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przeczytasz tutaj

Jedno jabłko dziennie i wszystko jasne
Potencjał jednego jabłka dziennie
Więcej o powrocie Polaków do jabłek i 2 mln nowych konsumentów w maju i w czerwcu przeczytasz tutaj

- 2/3 Polaków słyszało o rekomendacji, aby spożywać przynajmniej jedno jabłko dziennie (65%)
- 1/2 Polaków słyszało przysłowie: „Jedno jabłko dziennie, trzyma lekarza z daleka ode mnie” (48%)
- Ma ono potencjał edukacyjny i pomaga sadownikom przekonywać do częstszego jedzenia jabłek
- „Jedno jabłko dziennie” to prosty i chwytliwy przekaz, który zwiększa szanse ma zapamiętanie
- Częstotliwość konsumpcji to jedno z większych wyzwań. Statystycznie bowiem, Polacy jedzą jedno jabłko na tydzień. Potencjał uświadomienia, że jabłko należy jeść codziennie jest jak widać duży.
- Jego popularyzacja wzmocni jabłko jako symbol zdrowego odżywiania. Wzbogacona o aktywność fizyczną - symbol stylu życia. Wzbogacona o testimoniale sadowników - symbol ogrodnictwa, polskiej żywności, marzeń, pasji, szacunku do natury, miłości do ziemi, tego, że jako społeczeństwo liczyć możemy na sadowników
- Żaden bonmoty, jak to przysłowie o jabłku, nie zastąpi szerokiej edukacji i działań popularyzujących sezon, różnice smakowe, odmiany, chęć posiadania swojej ulubionej itd.
Wyniki badań realizowanych przez Kantar Polska we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, w ramach sektorowego projektu Core Team. Badanie realizowane w dniach 12-22 stycznia 2025 r. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI), reprezentatywna próba 1015 Polaków w wieku 15+. Więcej o stałym monitoringu konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw na stronie WczorajNaTalerzu.pl
#1jabłko #1jabłkoDzinnie
#KupujŚwiadomie #ProduktPolski

Komunikat opracowany w ramach realizacji przez TRSK zadania „Jedno jabłko dziennie”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.