522 osoby jedzące jabłka na Błoniach PGE Narodowego pokazały potencjał współpracy i wyjścia do konsumentów. Ten swoisty „Rekord sezonu” cieszy, podobnie jak szczęście ludzi z jabłkiem w ręku. Zdjęcia konsumpcji, ludzi w różnym wieku i dzielenia się jabłkami. Co zaskoczyło sadowników i kiedy padnie „Rekord Polski”? – na te pytania odpowiadają dr Tomasz Lipa, Aleksandra Łakomiak, Dominik Woźniak oraz Krzysztof Wiłkomirski, polski judoka i ambasador Narodowego Dnia Sportu.
Razem będziemy mogli więcej
- Zaskoczyło mnie to, że ludzie nie traktują jabłka powszednio, widzą jego różnorodność. Chcą jadać jabłka, mówią o nich, rozmawiają. Musimy je promować – mówi dr Tomasz Lipa, przewodniczący Zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych.
Myślę że przyszedł czas żebyśmy wspólnie w środowisku, wszyscy razem, promowali nasze owoce. Mamy ich tak dużo. mamy je tak smaczne, powinniśmy promować jabłka wspólnie. Musimy zrobić znacznie więcej żeby jabłka były spożywane powszechnie, przez wszystkich
- mówi dr Tomasz Lipa, szef TRSK i członek jabłkowego Core Teamu.
Celem podejmowanych przez sadowników działań jest zatrzymanie trendu zmniejszania się liczby konsumentów jabłek. Celem komunikacji jest pozycjonowanie jabłka jako elementu codziennego odżywiania. Stąd promocja jedzenia „jednego jabłka dziennie”.
Jak budować percepcje gatunku na fali?
Pierwszym zaprezentowanym w kampanii „Jedno jabłko dziennie” działaniem jest bicie rekordów. Tego typu wydarzenia będą identyfikowane i promowane. Chodzi w nich o pokazanie, że jabłko może rosnąć. Może łączyć ludzi i dawać radość.
- Przyjeżdżając z Dolnego Śląska podeszłam do naszej próby bicia rekordu bardzo osobiście. To dlatego, że bardzo identyfikuję się z owocem, który produkuję. Jem jabłka i jako sadownik chciałabym żeby wszyscy jedli i żeby szukali swoich odmian, formy i pory spożycia - mówi Aleksandra Łakomiak, sadowniczka z Dolnego Śląska, sekretarz TRSK.
Promocja odmian to kolejny element promocji, o którym mówią sadownicy. Zapowiadają miesiące dedykowane odmianom. Przed nami październik, który ma należeć do Gali.
W tym działaniu chodzi o prezentacje oferty polskiego sadownictwa i przekierowanie pytania: z „czy jesz jabłka?” na pytanie: „jakie odmiany lubisz?”.
Budujmy nawyk jedzenia jednego jabłka dziennie
Kampania ma budować klimat wokół gatunku, ale przede wszystkim nawyk konsumpcji.
- W każdym języku znane jest to powiedzenie – „jedno jabłko dziennie trzyma lekarza daleko ode mnie”. To jest coś co powinniśmy zdecydowanie promować. Powinniśmy te nawyki budować szczególnie u dzieci. Na pewno byłoby fajnie, gdyby Narodowy Dzień Sportu był bardziej powiązany ze szkołami czy to podstawowymi czy licealny. Powinniśmy zaprosić młodzież i podzielić się wiedzą, którą mamy na temat zdrowego sposobu odżywiania i walorów jabłek – zwrócił uwagę Dominik Woźniak, Vice Przewodniczący Zarządu TRSK.
- Myślę, że ten rekord pobijemy już niebawem, a jedno jabłko widzę jako element codziennego treningu. Tymi małymi kroczkami, na talerzu i na treningach, można budować sukces. Będziemy wszystkich dopingować – zadeklarował Krzysztof Wiłkomirski, trener judo, dwukrotny olimpijczyk, medalista mistrzostw świata i Europy, 11-krotny mistrz Polski seniorów i 4-krotyny Mistrz Świata Weteranów w judo. Pan Krzysztof jest współtwórcą klubu Hāto Judo i popularyzatorem sportu, współpracownikiem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i ambasadorem Narodowego Dnia Sportu, który także wspierał sadowników i miłośników jabłek.
Jedno jabłko dziennie to idea-rekomendacja dla konsumentów. „Jedno jabłko dziennie” jest bardzo sugestywne. Może być dobrą promocyjną mantrą.
Zrobimy więcej i wspólnie
Akcja „Jedno jabłko dziennie”, czyli popularyzacja regularnej konsumpcji jabłek połączyła sadowników. Projekt zainicjowany przez Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych wspierają Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Związek Sadowników PR, Stowarzyszenie „Unia Owocowa” oraz Stowarzyszenie Sady Grójeckie.
Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych, INSPIRE smarter branding
#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach realizacji przez TRSK zadania „Jedno jabłko dziennie”.
Materiał Polskiej Agencji Prasowej pt. Jedno jabłko dziennie. Do jedzenia jabłek zachęcają sadownicy - tutaj. Więcej zdjęć w zakładce PressKit - Dzień Sportu
Kontakt: