Zapraszamy na bicie oficjalnego Rekordu Polski. Już 15 września podejmiemy próbę ustanowienia rekordu w kategorii „Najwięcej osób jedzących jabłka jednocześnie”. Próba odbędzie się w strefie owoców i warzyw organizowanej w ramach rodzinnego pikniku na błoniach PGE Narodowego. W niniejszym materiale opisujemy „bicie rekordów” jako format, który może pomóc zaangażować w popularyzację „Jednego jabłka dziennie” wiele środowisk.
Patrzymy na branżę nie przez pryzmat organizacji producentów, bardziej regionów produkcji i lokalnych wydarzeń z tradycjami. Pytanie: jak wykorzystać dorobek tych wydarzeń i organizacyjne doświadczenie wielu naszych liderów? Jak uszanować lokalne tradycje i specyfiki, ale naszymi działaniami dodać im zastrzyk nowej energii i zaprosić do realizacji opisywanych w projekcie kampanii celów?
Typowe sadownicze wydarzenie zawiera atrakcje kulturalne i kulinarne. Korowody i kosze dożynkowe, poczty sztandarowe i wieńce, symbolizujące urodzaj i dostatek. Wszystko często rozpoczyna się w Kościele a kończy koncertem muzyki popularnej. Pytanie: co możemy zrobić razem?
Pomysł: wzbogaćmy te wydarzenia o bicie oficjalnego rekordu Polski związanego z jabłkiem.
Współpracujemy z Biurem Rekordów - niezależną instytucją, nie związaną z Guinness World Records Limited, jednak z uwagi na znajomość działań i procedur wspierającą wiele polskich podmiotów zainteresowanym organizacją wydarzenia, w ramach którego zostanie podjęta próba pobicia oficjalnego rekordu Guinnessa.
Poniżej cztery warianty wdrożenia tego pomysłu.
- Najwięcej osób jedzących jabłka jednocześnie – ten rekord chcemy pobić już 15 września br.. Aktualny „Rekord Polski” w kategorii najwięcej osób jedzących jabłka, ustanowiony został 15 grudnia 2017 roku podczas Drugiego Bożonarodzeniowego Jarmarku w Starachowicach. Wynosi on 783 osób. Poprzedni należał do hotelu Holiday Inn i wynosił 621 osób.
- Największa degustacja jabłek - rekord, który chcemy ustanowić także jeszcze w tym roku. Kategoria znana z promocji innych produktów np. serów. Minimalny poziom ustaliliśmy na 100 osób, z których każda spróbuje jabłka 3 odmian. Rekord bardziej jakościowy, doskonale nadający się do promocji odmian.
- Najwięcej osób jedzących jabłka jednocześnie w wielu lokalizacjach - np. w sadach kilku regionów. Jeśli chcemy zapraszać do sadów na samozbiory, tak może wyglądać synergia.
- Największa degustacja jabłek w wielu lokalizacjach – analogicznie, np. na kilku uczelniach.
Ta oferta zawiera gwarancje medialnej promocji wydarzenia. Dlatego powinna być atrakcyjna dla organizatorów i łatwa do włączenia w program. Partnerom bicia rekordu zaoferujemy obecność sędziego Biura Rekordów, obsługę konferansjerką, stroje dla wolontariuszy i relacje z wydarzenia. Bicie rekordów to pomysł na wielokrotne wzmocnienie przekazu: jabłka są coraz bardziej popularne, coraz więcej ludzi je je regularnie, jedzą dzieci i dorośli itd.
Słowa klucze: #1jabłko #1jabłkodziennie #rekord #rekordPolski.
Format jest rozwojowy. Pierwszy rekord chcemy pobić podczas Narodowego Dnia Sportu, 15 września br.. Kolejne na ogólnokrajowych samozbiorach - w kilku sadach i regionach sadowniczych. Dalej pobić go na stadionie podczas meczu, memoriału czy koncertu. Jeśli jako sadownicy połączymy siły, pomysłów na pewno nie zabraknie. Format większy to Rekord Guinnessa nagłośniony na całym świecie.
Co ciekawe, w bazie Guinnessa jest kategoria „Largest citrus fruit tasting event”, czyli „Największa degustacja owoców cytrusowych”. Aktualny rekord to 1143 osoby i został ustanowiony 12 listopada 2023 r. w Japonii. Dojście do tego poziomu dałaby nieoficjalnie największą degustację świata.
Wyjątkowym partnerom zaoferować chcemy udział, w sadowniczym marszu po rekordy, w innych formatach. Przykład: największa mozaika z jabłek (aktualny rekord to tylko 16 m2) lub najdłuższa linia z jabłek (262 m). Realizacja wydaje się tania, prosta, fotogeniczna.
Więcej o sytuacji wyjściowej w materiale: Czy da się zwiększyć konsumpcję jabłek w Polsce? Polecamy także opis przyjętej strategii komunikacji. Szczegóły w materiale: O projekcie „Jedno jabłko dziennie”
Zapraszamy do polubienia startujących kanałów społecznościowych 1jabłko:
- Instagram 👉 instagram.com/1jablko
- YouTube 👉 youtube.com/@1jablko
Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych, INSPIRE smarter branding
#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach realizacji przez TRSK zadania „Jedno jabłko dziennie”.
Kontakt: